Blokowanie zamówień i zastępowanie zdjęć
Photo Portal oferuje różne opcje kontroli zamówień klientów, umożliwiając ręczne odblokowanie zamówień, co daje pełną kontrolę nad zdjęciami. Istnieją dwa sposoby blokowania zamówień.
Zamień zdjęcia przed zamówieniem
Dzięki tej opcji możesz zaoszczędzić czas potrzebny na edycję zdjęć i miejsce na załadowanie plików. Pozwala ona na przesłanie zdjęć bez edycji i w niskiej rozdzielczości jako podglądu. Kiedy zamówienie zostanie już utworzone, możesz przesłać ostateczne zdjęcia w wysokiej jakości i po edycji przed zatwierdzeniem zamówienia. Opcję tę znajdziesz w ustawieniach sprzedaży wybranej przez siebie galerii.
Musisz aktywować opcję Wymień zdjęcia przed zamówieniem. W ten sposób otrzymasz powiadomienie o konieczności zmiany zdjęcia podczas tworzenia zamówienia. Po aktywacji musisz kliknąć na Zapisz.
Kiedy klient dokona zakupu w tej galerii, otrzymasz wiadomość e-mail z powiadomieniem o zamówieniu. Aby je zrealizować, możesz kliknąć podane łącze lub zalogować się w Photo Portal i przejść do Zarządzania zamówieniami w dziale Sprzedaż.
Znajdziesz tam zamówienie złożone przez twojego klienta ze statusem Oczekiwanie na produkcję zdjęcia. Jeśli klikniesz na nie, zobaczysz wszystkie szczegóły zamówienia.
W tym miejscu musisz przesłać edytowane, wysokiej jakości pliki do druku. Jeśli jeszcze nie masz ich wyretuszowanych, możesz pobrać plik CSV. Dzięki temu program, który wybierzesz do retuszowania zdjęć, np. Lightroom, otworzy tylko te zdjęcia, które wybrał Twój klient, co pozwoli Ci zaoszczędzić sporo czasu na szukaniu plików. Jeśli już je wyretuszowałeś, wystarczy je przesłać. Możesz je przesyłać pojedynczo, klikając przycisk Prześlij obraz w każdym z nich. Jeśli pliki, które mają zostać przesłane, mają taką samą nazwę jak pliki, które mają zostać zastąpione, możesz przesłać je wszystkie naraz, klikając przycisk Prześlij wszystkie obrazy.
Po przesłaniu status obrazów zmieni się odpowiednio.
Możesz nawet dokonać ostatniego przycięcia ostatecznego obrazu zgodnie z proporcjami wymaganymi w zleceniu, klikając na ikonę edycji obrazu.
Aby zakończyć zlecenie, wystarczy kliknąć na przycisk Przekaż zlecenie do produkcji. Po powrocie do Zarządzania zamówieniami zobaczysz, że status zamówienia został zaktualizowany.
Ręczne zwalnianie zleceń
Jeśli zdjęcia wysyłane do wszystkich twoich galerii są ostatecznymi, wyretuszowanymi plikami wysokiej jakości i chcesz ręcznie zatwierdzać każde zamówienie, możesz łatwo aktywować także tę opcję. Wystarczy, że przejdziesz do ustawień sprzedaży i rachunków w ramach sprzedaży i aktywujesz opcję Ręczne zwalnianie zamówień.
Po aktywacji tej opcji wszystkie zamówienia złożone przez klientów będą musiały być ręcznie zatwierdzone przez ciebie w Zarządzaniu zamówieniami, zanim trafią do produkcji.