Blokowanie zamówień i zastępowanie zdjęć

Blokuj zamówienia i zastępuj obrazy

Photo Portal oferuje Ci kilka sposobów kontrolowania zamówień Twoich klientów. Zamówienia mogą być automatycznie przesyłane do naszego systemu lub możesz je zwolnić ręcznie.

Jeśli nie zmienisz obrazów przed złożeniem zamówienia, do produkcji zostanie użyta oryginalna rozdzielczość, którą przesłałeś. Alternatywnie masz dwie opcje blokowania zamówień. Możesz wymienić obrazy na obrazy o wysokiej rozdzielczości przed złożeniem zamówienia lub ręcznie zatwierdzić każde zamówienie bez wymiany obrazów. Możesz nawet połączyć obie opcje.

Photo Portal zapewnia elastyczność, dzięki której możesz kontrolować zamówienia w wybrany przez siebie sposób i mieć pewność, że uzyskasz najlepsze wyniki.

Zamień obrazy przed złożeniem zamówienia

Dzięki tej opcji możesz zaoszczędzić czas na edycję zdjęć i miejsce na przesyłanie plików. Dzięki niej możesz przesłać zdjęcia bez edycji i w niskiej rozdzielczości jako podgląd. Po utworzeniu zamówienia możesz przesłać ostateczne obrazy edytowane i w wysokiej jakości przed zatwierdzeniem zamówienia. Możesz znaleźć tę opcję w sekcji Ustawienia sprzedaży wybranej galerii.

Opcje i informacje w galerii

Musisz aktywować opcję Zamień zdjęcia przed zamówieniem opcję. W ten sposób otrzymasz powiadomienie o zmianie obrazu po utworzeniu zamówienia. Po aktywacji musisz kliknąć Zapisz.

Ustawienia sprzedaży galerii

Gdy klient dokona zakupu w tej galerii, otrzymasz wiadomość e-mail z powiadomieniem o zamówieniu. Aby je przetworzyć, możesz kliknąć podany link lub zalogować się do Photo Portal i przejść do sekcji Zarządzanie zamówieniami w sekcji Sprzedaż.

Zarządzanie zamówieniami

Tutaj znajdziesz zamówienie złożone przez klienta ze statusem Oczekiwanie na obraz z produkcji. Jeśli je klikniesz, zobaczysz wszystkie szczegóły zamówienia.
Pamiętaj, że gdy klient wybierze opcję przedpłaty za zamówienie, musisz najpierw zastąpić obrazy. Dopiero po zakończeniu tego kroku do klienta zostanie wysłana wiadomość e-mail ze szczegółami płatności z góry, ponieważ do tego czasu zamówienie nie może zostać przetworzone.
Pamiętaj, że ta funkcja nie ma zastosowania do zamówień Pobierz wszystkie - pliki cyfrowe, ale ma zastosowanie do indywidualnych zamówień pobierania cyfrowego.

Zamówienie oczekujące na obraz produkcyjny

W tym miejscu musisz przesłać edytowane, wysokiej jakości pliki do druku. Jeśli jeszcze ich nie wyretuszowałeś, możesz pobrać plik CSV zawierający nazwy plików ze zdjęciami. Będziesz musiał skopiować i wkleić go do oprogramowania, które wybrałeś do retuszu zdjęć, takiego jak Lightroom. Pamiętaj, że w przypadku Lightrooma musisz wprowadzić nazwy plików oddzielone przecinkami w polu filtra. Na przykład: wedding_01.jpg, wedding_04.jpg, wedding_02.jpg, wedding_05.jpg, wedding_03.jpg. Spowoduje to otwarcie tylko tych zdjęć, które wybrał twój klient, oszczędzając ci wiele czasu na szukanie plików.

Korzystanie z filtrów w Lightroom

Jeśli zdjęcia zostały już wyretuszowane, wszystko co musisz zrobić, to je przesłać. Możesz przesyłać je pojedynczo, klikając Wgraj zdjęcie w każdym z nich. Pamiętaj, że zawsze musisz zastąpić oryginalny obraz innym obrazem, który zachowuje oryginalne proporcje.
Jeśli na stronie Ustawienia sprzedaży aktywowana jest opcja Pozwól na edycję/układanie obrazów, nie będzie możliwe zastąpienie obrazu edytowanym kadrowaniem wykonanym przez klienta, ponieważ może to spowodować błędy.

Jeśli ostateczne pliki do przesłania mają taką samą nazwę jak pliki, które mają zostać zastąpione, możesz przesłać je wszystkie naraz, klikając przycisk Prześlij wszystkie obrazy zbiorczo.

Prześlij masowo wszystkie obrazy

Po przesłaniu status obrazów odpowiednio się zmieni.

Zamówienie z przesłanymi obrazami

Kliknij narzędzie Edytuj, aby zobaczyć porównanie oryginalnego i przesłanego obrazu.

Przycięte zdjęcie

Aby sfinalizować zamówienie, wszystko co musisz zrobić, to kliknąć przycisk Przekaż zamówienie do produkcji. Gdy powrócisz do strony Zarządzanie zamówieniamizobaczysz, że status zamówienia został zaktualizowany.

Zamówienie zwolnione do produkcji

Ręczne zwalnianie zamówień

Jeśli obrazy przesłane do wszystkich galerii są ostatecznymi, wyretuszowanymi plikami wysokiej jakości i chcesz ręcznie zatwierdzić każde zamówienie, możesz łatwo aktywować tę opcję. Wszystko, co musisz zrobić, to przejść do ustawień sprzedaży i rachunków w sekcji Sprzedaż i aktywuj opcję Zatwierdzaj zamówienia ręcznie opcję.

Ustawienia sprzedaży i rozliczeń

Po aktywacji wszystkie zamówienia złożone przez twoich klientów będą musiały zostać ręcznie zatwierdzone przez ciebie w sekcji Zarządzanie zamówieniami przed rozpoczęciem produkcji.