Blokuj zamówienia i zastępuj obrazy
Photo Portal oferuje Ci kilka sposobów kontrolowania zamówień Twoich klientów. Zamówienia mogą być automatycznie przesyłane do naszego systemu lub możesz je zwolnić ręcznie.
Jeśli nie zmienisz obrazów przed złożeniem zamówienia, do produkcji zostanie użyta oryginalna rozdzielczość, którą przesłałeś. Alternatywnie masz dwie opcje blokowania zamówień. Możesz wymienić obrazy na obrazy o wysokiej rozdzielczości przed złożeniem zamówienia lub ręcznie zatwierdzić każde zamówienie bez wymiany obrazów. Możesz nawet połączyć obie opcje.
Photo Portal zapewnia elastyczność, dzięki której możesz kontrolować zamówienia w wybrany przez siebie sposób i mieć pewność, że uzyskasz najlepsze wyniki.
Zamień obrazy przed złożeniem zamówienia
Dzięki tej opcji możesz zaoszczędzić czas na edycję zdjęć i miejsce na przesyłanie plików. Dzięki niej możesz przesłać zdjęcia bez edycji i w niskiej rozdzielczości jako podgląd. Po utworzeniu zamówienia możesz przesłać ostateczne obrazy edytowane i w wysokiej jakości przed zatwierdzeniem zamówienia. Opcję tę znajdziesz w ustawieniach sprzedaży wybranej galerii.
Musisz aktywować opcję Zastąp obrazy przed złożeniem zamówienia. W ten sposób otrzymasz powiadomienie o zmianie obrazu podczas tworzenia zamówienia. Po aktywacji musisz kliknąć Zapisz.
Gdy klient dokona zakupu w tej galerii, otrzymasz wiadomość e-mail z powiadomieniem o zamówieniu. Aby je przetworzyć, możesz kliknąć podany link lub zalogować się do Photo Portal i przejść do Zarządzania zamówieniami w ramach Sprzedaży.
Tutaj znajdziesz zamówienie złożone przez klienta ze statusem Oczekiwanie na obraz produkcyjny. Jeśli je klikniesz, zobaczysz wszystkie szczegóły zamówienia.
W tym miejscu musisz przesłać edytowane, wysokiej jakości pliki do druku. Jeśli nie masz ich jeszcze wyretuszowanych, możesz pobrać plik CSV zawierający nazwy plików ze zdjęciami. Będziesz musiał skopiować i wkleić go do oprogramowania, które wybrałeś do retuszu zdjęć, takiego jak Lightroom. Pamiętaj, że w przypadku Lightrooma musisz wprowadzić nazwy plików oddzielone przecinkami w polu filtra. Na przykład: wedding_01.jpg, wedding_04.jpg, wedding_02.jpg, wedding_05.jpg, wedding_03.jpg. Spowoduje to otwarcie tylko tych zdjęć, które wybrał twój klient, oszczędzając ci wiele czasu na szukanie plików.
Jeśli zdjęcia zostały już wyretuszowane, wszystko co musisz zrobić, to je przesłać. Możesz przesyłać je pojedynczo, klikając przycisk Prześlij obraz w każdym z nich. Pamiętaj, że zawsze musisz zastąpić oryginalny obraz innym, który zachowuje oryginalne proporcje.
Jeśli na stronie Ustawienia sprzedaży aktywowana jest opcja Pozwól na edycję/układanie obrazów, nie będzie możliwe zastąpienie obrazu edytowanym kadrowaniem wykonanym przez klienta, ponieważ może to spowodować błędy.
Jeśli ostateczne pliki do przesłania mają taką samą nazwę jak pliki do zastąpienia, możesz przesłać je wszystkie naraz, klikając przycisk Masowe przesyłanie wszystkich obrazów.
Po przesłaniu status obrazów odpowiednio się zmieni.
Kliknij narzędzie Edytuj, aby zobaczyć porównanie oryginalnego i przesłanego obrazu.
Aby ukończyć zamówienie, wszystko co musisz zrobić, to kliknąć przycisk Zwolnij zamówienie do produkcji. Po powrocie do Zarządzania zamówieniami zobaczysz, że status zamówienia został zaktualizowany.
Ręczne zwalnianie zamówień
Jeśli obrazy przesłane do wszystkich galerii są ostatecznymi, wyretuszowanymi plikami wysokiej jakości i chcesz ręcznie zatwierdzić każde zamówienie, możesz łatwo aktywować tę opcję. Wszystko, co musisz zrobić, to przejść do ustawień sprzedaży i rachunków w dziale sprzedaży i aktywować opcję Ręczne zwalnianie zamówień.
Po aktywacji tej opcji wszystkie zamówienia złożone przez twoich klientów będą musiały zostać ręcznie zatwierdzone przez ciebie w Zarządzaniu zamówieniami, zanim trafią do produkcji.