Cenniki

Aby sprzedawać produkty fotograficzne, musisz najpierw utworzyć cenniki, w których zdefiniujesz wszystkie kryteria dla sprzedawanych produktów, ich cechy i ceny. Po utworzeniu cenniki te będą dostępne do użytku w twoich galeriach, gdy aktywowana zostanie opcja Zezwalaj na zamawianie.
Wszystkie utworzone cenniki są wyświetlane w menu Cenniki w panelu Sprzedaż. Możesz je modyfikować w dowolnym momencie, klikając przycisk Edytuj. Możesz utworzyć dowolną liczbę cenników.

Panel cennika

Aby utworzyć cennik, kliknij przycisk Dodaj. Pojawi się menu Nowy cennik sprzedaży.

Menu nowego cennika sprzedaży

Pierwszą rzeczą do skonfigurowania są ustawienia podstawowe. Tutaj musisz nadać swojemu cennikowi tytuł. Nazwa ta będzie widoczna tylko dla Ciebie i nie będzie udostępniana Twoim klientom. Możesz ustawić cennik jako cennik domyślny. W ten sposób będzie on domyślnie aktywowany, gdy zezwolisz na komercjalizację jednej ze swoich galerii. A jeśli chcesz, możesz aktywować Upiększacz cen, aby automatycznie zaokrąglać ceny.

Podstawowe ustawienia cennika

Skonfiguruj produkty

Poniżej ustawień podstawowych znajdziesz różne dostępne kategorie produktów fotograficznych. Musisz aktywować te, które chcesz ustawić w swoim cenniku.

Dezaktywacja kategorii produktów

Gdy tylko kategoria produktów zostanie aktywowana, pojawią się nowe opcje. Możesz aktywować i dezaktywować produkty dostępne w każdej kategorii indywidualnie.

Produkty w kategorii Fotoobraz

Ponadto, klikając na Konfiguracja, możesz aktywować i dezaktywować różne opcje konfiguracji dla każdego produktu. W zależności od konfigurowanego produktu znajdziesz różne opcje jego dostosowania. Po zakończeniu konfiguracji musisz ją zapisać.

Zdjęcie w konfiguratorze zmiennej ramki

Możesz również posortować kolejność wyświetlania produktów fotograficznych, tak aby wybrany produkt pojawił się jako pierwszy. Aby to zrobić, po prostu kliknij strzałki, które pojawiają się po prawej stronie każdego produktu i przesuń go w górę lub w dół, jak chcesz.

Zmiana kolejności produktów w cenniku

Możesz zmienić kolejność wyświetlania zarówno kategorii produktów fotograficznych, jak i produktów fotograficznych w tej kategorii.

Ustaw ceny

Możesz określić dopłatę dla każdego produktu. Ta dopłata jest dodawana do ceny zakupu produktu i odpowiada zyskowi, jaki otrzymujesz za każdy sprzedany produkt. Możesz zdefiniować różne rodzaje dopłat: Bezwzględne, gdzie możesz ustawić stałą dopłatę. Procentowe, gdzie możesz ustawić procentową dopłatę. Stałe dla każdego produktu, co pozwala ręcznie zdefiniować cenę sprzedaży dla każdego produktu.

Typy dopłat

Jeśli klikniesz opcję Konfiguracja, gdy wybrana jest opcja Stała dla każdego produktu, zobaczysz panel konfiguracji dla tego produktu.

Menu konfiguracji Stałe dla każdego produktu

Tutaj możesz skonfigurować wszystko, co jest związane z produktem fotograficznym i znaleźć informacje o jego cenie zakupu, cenie sprzedaży i zysku, jaki osiągasz. Możesz aktywować lub dezaktywować każdy artykuł zgodnie ze swoimi potrzebami. Domyślnie wszystkie artykuły w ramach produktu fotograficznego są wybrane ze wstępnie ustawioną ceną sprzedaży i zyskiem. Możesz łatwo zmienić dopłatę dla wszystkich artykułów w sposób bezwzględny lub procentowy w pierwszym panelu.

Zastosuj dopłatę do wybranego menu artykułów

Możesz ustawić konkretną konfigurację, która będzie domyślnie wybierana, gdy zostanie wybrana do zakupu w Galerii. W ten sposób nadasz priorytet wybranej konfiguracji i ułatwisz klientowi dokonanie wyboru.

Wstępnie wybrane menu artykułów

Możesz użyć filtrów i narzędzia wyszukiwania, aby szybko znaleźć wszystkie artykuły z określonymi funkcjami. Ułatwia to aktywację tylko tych artykułów, które posiadają pożądane przez Ciebie funkcje.

Filtry zastosowane w konfiguratorze

Możesz także zdecydować o ostatecznej cenie, po której każdy z nich będzie sprzedawany, po prostu wprowadzając wartość w kolumnie Cena sprzedaży. Po wprowadzeniu ustawień kliknij przycisk Zapisz.

Rodzaje dopłat

Kiedy używać procentowego typu dopłaty?

Rozważ użycie dopłaty procentowej, gdy chcesz zaoferować elastyczne ceny w oparciu o wartość lub rozmiar zdjęć. Dopłaty procentowe pozwalają proporcjonalnie dostosować cenę różnych produktów fotograficznych, aby odzwierciedlić różne koszty produkcji przy zachowaniu stałej marży zysku. To podejście jest idealne, jeśli oferujesz szeroką gamę produktów o różnej jakości i rozmiarze, dając klientom swobodę wyboru opcji, która najlepiej pasuje do ich budżetu i preferencji.

Kiedy stosować bezwzględny rodzaj dopłaty

Bezwzględny narzut sprawdza się dobrze, gdy chcesz ustalić stały zysk bazowy dla swoich Fotozestawów i za jego pomocą pokryć dodatkowe koszty, na które nie mają wpływu różnice w rozmiarze lub wartości. Użyj narzutu bezwzględnego, aby zapewnić odpowiednie pokrycie określonych kosztów bez polegania wyłącznie na atrybutach produktu. Narzuty bezwzględne są szczególnie przydatne, jeśli masz standardowe produkty o jednolitych kosztach produkcji i chcesz utrzymać stałą marżę zysku we wszystkich swoich ofertach.

Kiedy używać dopłaty stałej dla każdego produktu?

Rozważ użycie stałej ceny dla każdego produktu, gdy chcesz mieć precyzyjną kontrolę nad cenami poszczególnych produktów w oparciu o ich unikalne cechy i wartość. Możesz zdecydować się na użycie tej metody ustalania cen, jeśli posiadasz limitowaną edycję lub ekskluzywną kolekcję Fotozestawów o specjalnych cechach, które odróżniają je od reszty Twojej oferty. Stała cena za produkt pozwala na strategiczne pozycjonowanie niektórych zdjęć w cenach premium, przy jednoczesnym zachowaniu spójnej strategii cenowej dla reszty twojego portfolio.

Pamiętaj, że Konto Profesjonalne Saal Digital z natury ma 35% zniżki na podane ceny. W związku z tym ceny wyświetlane w kolumnie Cena zakupu uwzględniają już ten rabat i dlatego są niższe od cen podanych przez Saal Digital. Daje to użytkownikowi posiadającemu Konto Profesjonalne Saal Digital elastyczność w ustalaniu ceny sprzedaży każdego artykułu poniżej kwoty podanej na liście Saal Digital, choć należy pamiętać, że może to skutkować niższymi przychodami.

Pliki cyfrowe

Oprócz produktów fotograficznych możesz również sprzedawać pliki cyfrowe swoich zdjęć. W cenniku znajdziesz różne opcje rozdzielczości, które można aktywować. Musisz aktywować te, które chcesz sprzedawać i ustawić dla nich cenę bezwzględną.

Aktywacja plików cyfrowych

Jeśli chcesz, możesz nawet oferować swoje pliki cyfrowe za darmo, ustawiając cenę w cenniku na 0. Twoi klienci będą wtedy mogli wybrać plik cyfrowy w galerii, dodać go do koszyka za 0, sfinalizować zamówienie i otrzymać pliki cyfrowe za darmo.

Pliki cyfrowe w galerii

Koszyk z plikami cyfrowymi

Zamawiając pliki cyfrowe, użytkownik otrzyma link do pobrania zdjęć szybko i wygodnie pocztą elektroniczną po otrzymaniu płatności, bez konieczności oczekiwania na czas produkcji. Link do pobrania będzie ważny przez maksymalnie 30 dni. W razie potrzeby możesz ponownie wysłać link do pobrania do klienta, wybierając zamówienie z plikami do pobrania w panelu Zarządzanie zamówieniami i klikając przycisk Wyślij ponownie linki do pobrania do klienta.

Przycisk Wyślij ponownie linki do pobrania

Cennik dla określonego obrazu

Możesz skonfigurować konkretny cennik dla pojedynczego obrazu. Jest to przydatne, jeśli na przykład chcesz sprzedać zdjęcie grupowe w określonym formacie po określonej cenie. Aby to zrobić, otwórz galerię i wybierz zdjęcie. Wszystkie informacje o zdjęciu pojawią się w menu po prawej stronie. Kliknij zakładkę Sprzedaż, aby wyświetlić wszystkie informacje o sprzedaży. Tutaj znajdziesz rozwijane menu cennika.

Obraz wybrany w galerii

Domyślnie wybrana jest opcja Użyj cennika z galerii. Wszystko, co musisz zrobić, to wybrać cennik, który chcesz aktywować dla tego konkretnego zdjęcia. Po wybraniu kliknij Zapisz zmiany.

Opcje cennika zdjęć

Po otwarciu galerii zobaczysz, że wybrane zdjęcie oferuje produkty i ceny z cennika określonego dla tego konkretnego zdjęcia.

Strategia cenowa: Ogólne wskazówki

Poniżej znajdziesz kilka ogólnych wskazówek, które pomogą Ci efektywnie wyceniać zdjęcia:

  1. Oblicz koszty produkcji: Zacznij od określenia kosztów związanych z produkcją każdego produktu fotograficznego, biorąc pod uwagę inne wydatki Twojej firmy. Uwzględnij te koszty w swojej strategii cenowej.
  2. Zbadaj rynek: Przeanalizuj ceny podobnych zdjęć i produktów w swojej niszy. Da ci to wyobrażenie o przedziale cenowym, jaki klienci są skłonni zapłacić.
  3. Oceń swoją pracę: Wyceń swoją pracę w oparciu o jej wartość artystyczną i atrakcyjność oraz weź pod uwagę czas i wysiłek związany z wykonaniem i edycją zdjęć. Pozostaw rozsądny margines na swoją kreatywną pracę.
  4. Oferuj różne opcje cenowe: Oferuj opcje cenowe dla różnych rozmiarów lub formatów, aby dopasować je do różnych budżetów.
  5. Jakość kontra ilość: Zachowaj równowagę między sprzedażą większej liczby zdjęć po niższej cenie a sprzedażą mniejszej liczby zdjęć po wyższej cenie. Zastanów się, w jaki sposób każde z tych podejść jest zgodne z Twoimi celami biznesowymi.
  6. Oferuj promocje: Stwórz poczucie ekskluzywności, oferując ograniczone czasowo promocje najlepszych zdjęć w cenach premium.
  7. Kupony: Oferuj zniżki, gdy klienci kupują wiele odbitek lub produktów razem.
  8. Testuj i dostosowuj: Zacznij od konkurencyjnych cen, a gdy uzyskasz wgląd w preferencje klientów i trendy sprzedaży, dostosuj odpowiednio swoje ceny. Monitoruj ceny konkurencji i upewnij się, że Twoje ceny są konkurencyjne na rynku przy jednoczesnym zachowaniu rentowności.
  9. Monitoruj rentowność: Regularnie przeglądaj dane dotyczące sprzedaży i kosztów, aby upewnić się, że osiągasz zysk z każdej sprzedaży.
  10. Postrzeganie marki: Wyceniaj swoje zdjęcia w sposób, który odzwierciedla wartość Twojej marki. Unikaj ustalania zbyt niskich cen, ponieważ może to podważyć postrzeganą jakość Twojej marki.

Pamiętaj, że wycena jest dynamicznym aspektem Twojej działalności i ważne jest, aby regularnie przeglądać i aktualizować swoją strategię cenową w oparciu o zmieniające się warunki rynkowe, opinie klientów i cele biznesowe.