Sortowanie ręczne

Sortowanie ręczne

Ta opcja jest idealna w sytuacjach, w których sfotografowałeś już uczestników bez Kartek z kodem QR. Jeśli wybierzesz tę opcję, musisz zadbać o RODO przed sesją zdjęciową, a następnie możesz ustawić kluczowe obrazy i aktywować automatyczne sortowanie. Następnie musisz ręcznie przyznać każdemu klientowi dostęp do galerii, aby mógł uzyskać do niej dostęp.

Opcja sortowania ręcznego

1. Ogólne rozporządzenie o ochronie danych

Ważne jest dla nas, abyś zadbał o RODO. Dlatego przed skorzystaniem z tej opcji musisz potwierdzić, że uzyskałeś RODO od wszystkich uczestników. Potwierdź to, klikając Kontynuuj.

2. Utwórz grupy

Jeśli zaczniesz od tej opcji, będziesz mieć puste zadanie fotograficzne i będziesz musiał najpierw utworzyć grupy. Aby utworzyć grupę, wprowadź jej nazwę w polu Nowa grupa i kliknij przycisk Dodaj. Możesz dodać tyle grup, ile potrzebujesz.

Utworzone grupy

3. Prześlij obrazy

Przejdź do Galerii grup, klikając jej nazwę lub ikonę klucza. Gdy znajdziesz się w Galerii grup, prześlij zdjęcia odpowiadające danej grupie. Aby dodać zdjęcie, kliknij niebieski przycisk dodawania w lewym górnym rogu, wybierz Dodaj zdjęcia i wybierz lokalizację, w której przechowywane są zdjęcia. Upewnij się, że wszystkie zdjęcia każdego uczestnika zostały przesłane razem, aby uniknąć pomieszania zdjęć.

Przesłane zdjęcia

4. Sortuj

Aby sortowanie działało poprawnie, musisz oznaczyć każde pierwsze zdjęcie z nowej sesji jako zdjęcie kluczowe w pierwszym kroku.

Zawsze wybierasz pierwsze zdjęcie z nowej konfiguracji, np. nowego uczestnika. Możesz wybrać wiele zdjęć za pomocą Wybierz kilka. Szczegółowe informacje o wybranym zdjęciu pojawią się w prawej kolumnie wraz z przyciskiem Oznacz jako obraz kluczowy. Kliknij ten przycisk, aby wyznaczyć wybrany obraz jako obraz kluczowy. Podczas automatycznego sortowania wszystkie zdjęcia następujące po zdjęciu kluczowym zostaną umieszczone w tej samej galerii. Upewnij się, że wszystkie kolejne zdjęcia należą do tego samego uczestnika.

Obraz wybrany jako obraz kluczowy

Po ustawieniu wszystkich kluczowych obrazów dla każdego uczestnika w grupie, kliknij przycisk Rozpocznij sortowanie automatycznie w lewym górnym rogu. Spowoduje to automatyczne posortowanie zdjęć w galeriach na podstawie ustawionych obrazów kluczowych, w tym wszystkich zdjęć przesłanych po obrazie kluczowym.

Zdjęcia posortowane

5. Ustawienia i sprawdź

Pamiętaj, że wszystkie galerie utworzone w ramach grupy dziedziczą ustawienia z zadania fotograficznego, które można znaleźć w menu Ogólne zadania fotograficznego. Aby uzyskać więcej informacji, przeczytaj artykuł Menu ogólne.

Zaleca się sprawdzenie wyglądu i zawartości każdej galerii, aby upewnić się, że spełniają one Twoje oczekiwania. W razie potrzeby możesz wprowadzić zmiany, takie jak przenoszenie obrazów między galeriami, przesyłanie dodatkowych zdjęć lub wprowadzanie zmian w zawartości galerii. Więcej informacji znajdziesz w artykule przewodnika Photo Jobs - Workflow.

6. Skontaktuj się z klientami

Po utworzeniu galerii musisz skontaktować się z klientami i podać im link do galerii. Możesz to łatwo zrobić, pobierając Kartki z obrazami z menu Kody QR. Spowoduje to wygenerowanie pliku PDF z kodami QR dla każdej galerii, wraz z przykładowymi zdjęciami i linkiem. Aby uzyskać więcej informacji, przeczytaj artykuł o kodach QR.