Zadanie fotograficzne - przewodnik po przepływie pracy

Zadanie fotograficzne - przewodnik po przepływie pracy

Po utworzeniu i skonfigurowaniu zadania fotograficznego Photo Jobs musisz wykonać następujące kroki, aby zapewnić optymalny przepływ pracy:

1. Rejestracja online

Możesz aktywować rejestrację online, aby umożliwić uczestnikom łatwą rejestrację online przed sesją zdjęciową. Spowoduje to automatyczne zebranie wszystkich ich danych kontaktowych. Więcej informacji znajdziesz w artykule Rejestracja online.

2. Wydrukuj kody QR

Aby skorzystać z automatycznego sortowania i utworzyć wszystkie galerie za jednym kliknięciem, pobierz i wydrukuj kody QR. Uzyskaj do nich dostęp w ramach zadania fotograficznego, klikając przycisk Kody QR w prawej kolumnie. Więcej informacji znajdziesz w artykule Kody QR.

3. Sesja zdjęciowa

Jeśli uczestnicy nie są jeszcze zarejestrowani, zapewnij im kartę QR, w formie drukowanej lub cyfrowej, aby mogli uzyskać dostęp do swojej galerii później, skanując kod QR lub klikając podany link. Pamiętaj, że przed sesją zdjęciową wymagana jest zgoda uczestnika lub osoby kontaktowej. Dlatego niezarejestrowani uczestnicy będą musieli je podpisać. Puste Kartki QR zawierają formularz zgody do podpisania przez każdego uczestnika.
Na początku sesji zdjęciowej pamiętaj, aby najpierw sfotografować każdy kod QR, a następnie zdjęcia odpowiedniej osoby, aby zapewnić automatyczne sortowanie podczas przesyłania.

4. Prześlij

Po zrobieniu zdjęć, następnym krokiem jest przesłanie ich do każdej grupy w Photo Jobs. Pamiętaj, że po utworzeniu grupy w zadaniu fotograficznym automatycznie tworzona jest pusta galeria. Dostęp do tej galerii można uzyskać na dwa sposoby:
1. z menu Galerie: W tym miejscu wyświetlane są wszystkie Twoje galerie. Każda galeria grupy jest oznaczona nazwą zadania fotograficznego, po której następuje nazwa grupy.
2.Z menu Photo Jobs (Zadania fotograficzne): Kliknij nazwę grupy lub ikonę klucza, aby otworzyć odpowiednią pustą galerię.
Pusta galeria

Aby przesłać zdjęcia, możesz kliknąć przycisk + Dodaj i Dodaj zdjęcia, kliknąć przycisk Dodaj zdjęcia na środku galerii lub przeciągnąć i upuścić zdjęcia bezpośrednio tam. Pamiętaj, że aby skorzystać z automatycznego sortowania, musisz najpierw przesłać kod QR, a następnie zdjęcia powiązane z tym konkretnym kodem QR. Kody QR są automatycznie wykrywane do celów sortowania i nie są widoczne dla użytkowników końcowych w opublikowanej galerii.
Zwróć uwagę, że jeśli kod QR został już wygenerowany dla wspólnych galerii, pojawi się zakładka z odpowiednią pustą wspólną galerią. Wspólne galerie, które mają już kod QR, można również automatycznie sortować, przesyłając najpierw obraz kodu QR, a następnie zdjęcia, które mają zostać uwzględnione w tej udostępnionej galerii.

Galeria ze zdjęciami nieposortowanymi

5. Sortuj

Po przesłaniu zdjęć zauważysz przycisk Rozpocznij sortowanie automatycznie w lewym górnym rogu. Kliknięcie tego przycisku spowoduje automatyczne posortowanie zdjęć w galeriach dla każdego wygenerowanego kodu QR, w tym w każdej galerii wszelkie zdjęcia zrobione po zdjęciu QR.

Galeria z posortowanymi zdjęciami

Przypisz kod QR ręcznie

Jeśli kod QR nie zostanie wykryty automatycznie, możesz przypisać go ręcznie. Wybierz zdjęcie, które chcesz wykryć jako kod QR i kliknij przycisk Przypisz kod QR do obrazu w prawej kolumnie. Spowoduje to wyświetlenie menu, w którym możesz wprowadzić kod QR, który ma zostać powiązany. Po wprowadzeniu kliknij przycisk OK. Kod QR zostanie teraz powiązany z wybranym obrazem.

Niesortowane obrazy

Jeśli obraz nie został automatycznie posortowany, możesz ręcznie dodać go do utworzonej galerii. Wybierz obraz, aby wyświetlić funkcje w prawej kolumnie. Kliknij przycisk Przenieś do i wybierz galerię docelową, w której chcesz umieścić obraz.

Funkcje obrazu

6. Przegląd zadań fotograficznych

Po przesłaniu zdjęć i utworzeniu galerii zaleca się sprawdzenie wyglądu i zawartości galerii, aby upewnić się, że wszystko jest zgodne z oczekiwaniami.
Możesz uzyskać dostęp do udostępnionego łącza każdej galerii, klikając przycisk Otwórz w prawym górnym rogu dowolnej galerii wymienionej w galerii grupowej lub w pojedynczej galerii w prawej kolumnie.

Styl i wygląd

Strona Styl i wygląd wszystkich galerii w ramach zadania fotograficznego jest konfigurowana w witrynie Fotozestaw ustawień zadania. Można ją znaleźć w menu Ogólne zadania fotograficznego. Więcej informacji znajdziesz w artykule Menu ogólne.

Menu zadania fotograficznego

Modyfikowanie zdjęć w galerii

Po utworzeniu galerii możesz przesłać więcej zdjęć, usunąć istniejące lub zmienić ich kolejność.
Przejdź do galerii, klikając przycisk Edytuj po prawej stronie. W galerii możesz dodać więcej zdjęć, wybierając przycisk dodawania w lewym górnym rogu.
Gdy wybierzesz zdjęcie w galerii, w prawej kolumnie pojawią się różne opcje, w tym Usuń, Przenieś do lub Kopiuj. Więcej informacji znajdziesz w sekcji Fotozestaw.

Przenoszenie galerii

Możliwe jest przeniesienie galerii z jednej grupy do innej w ramach tego samego zadania fotograficznego. Aby to zrobić, przejdź do galerii, którą chcesz przenieść. W prawej kolumnie znajdziesz przycisk Przenieś galerię. Kliknij go, aby wyświetlić menu ze wszystkimi grupami już utworzonymi w tym samym zadaniu fotograficznym. Wybierz grupę docelową, którą chcesz przenieść i kliknij przycisk Przenieś galerię.

Usuwanie grupy lub galerii

Możesz usunąć galerię lub grupę, klikając stronę Fotozestaw ustawień zadania konkretnej galerii lub grupy, którą chcesz usunąć, i klikając przycisk kosza w prawym górnym rogu. Pamiętaj, że spowoduje to trwałe usunięcie wszystkich przesłanych danych i po usunięciu nie będzie można ich odzyskać.

7. Opublikuj i sprzedaj

Podczas konfigurowania zadania fotograficznego możesz określić datę publikacji i wybrać cennik dla wszystkich powiązanych z nim grup i galerii. Galerie w ramach zadania fotograficznego są automatycznie publikowane na podstawie skonfigurowanej daty i cennika. Więcej informacji znajdziesz w artykule Zadania fotograficzne - konfiguracja i przegląd.
Jeśli te ustawienia wymagają dostosowania lub nie zostały początkowo skonfigurowane, możesz je zmienić w sekcji Fotozestaw ustawień zadania na stronie Ogólne. Więcej informacji znajdziesz w artykule Menu Ogólne.
Galerie automatycznie przestaną być publikowane w określonym dniu końcowym. Jeśli jednak chcesz ręcznie anulować ich publikację, kliknij przycisk Wszystkie logowania za pomocą kodu QR zostaną wyłączone dla Twoich klientów! Zatrzymaj publikację w prawej kolumnie opublikowanej galerii.
Pamiętaj, że dotyczy to wszystkich galerii w ramach zadania fotograficznego.

Indywidualne ustawienia galerii

Jeśli chcesz wprowadzić indywidualne ustawienia dla określonej galerii lub grupy, możesz wyłączyć ustawienia dziedziczone.
Przejdź do wybranej grupy lub galerii i kliknij przycisk Ustawienia grupy. Usuń zaznaczenie przycisku Odziedzicz ustawienia fotozestawu, aby wyświetlić wszystkie opcje. Wybierz żądaną opcję dla określonej galerii/grupy i zapisz zmiany. Pamiętaj, że Styl i wygląd jest zawsze dziedziczone z nadrzędnego Photo Job.

Wyłącz opcję Dziedzicz ustawienia zadania fotograficznego.

8. Archiwizuj

Gdy zadanie fotograficzne zostanie zakończone, a galerie nie będą już publikowane, możesz je zarchiwizować, klikając przycisk Archiwum. Oznacza to, że wszystkie galerie w ramach zadania fotograficznego nie będą już dostępne dla klientów. Jednak wszystkie utworzone grupy i galerie będą nadal przechowywane na Twoim koncie. Możesz je zarchiwizować, wybierając zadanie fotograficzne i klikając przycisk Reaktywuj w prawej kolumnie.