Przewodnik po przygotowywaniu zdjęć

Przewodnik po przygotowaniu obrazu

Dla klientów, którzy nie mają doświadczenia w edycji obrazu, oferujemy automatyczne ulepszanie obrazu. Ta opcja pozwala nam zapewnić, że każdy obraz jest przetwarzany optymalnie, aby osiągnąć najlepszy możliwy rezultat.

Dla klientów, którzy wolą samodzielnie edytować obrazy (np. w programie Photoshop lub Lightroom), lub którzy mają już pewne doświadczenie w edycji obrazów, oferujemy porady i wskazówki, które pomogą Ci osiągnąć idealny rezultat.

Oprócz poniższych wskazówek, polecamy również nasz Przykładowy zestaw, który zawiera wszystkie dostępne materiały i wykończenia.

Podczas przygotowywania zdjęć należy wziąć pod uwagę następujące kwestie:

  • Zarządzanie kolorami
  • Przestrzeń kolorów
  • Jasność i kontrast
  • Rozdzielczość/wymiary
  • Ostrość
  • Profile ICC
  • Format pliku

Zarządzanie kolorami

Aby prawidłowo ocenić kolory, ważne jest, aby zarówno oświetlenie, jak i monitor były prawidłowo ustawione. Dowiedz się wszystkiego o zarządzaniu kolorami tutaj.

Przestrzeń kolorów

Ważne jest, aby w obrazach osadzić prawidłowe profile kolorów i dostarczyć je w RGB. Udostępniliśmy listę akceptowanych przez nas profili kolorów.

Optymalna jasność i kontrast obrazów

Przed utworzeniem obrazu sprawdź, czy wartości kontrastu i jasności są prawidłowe. Pamiętaj, że obrazy na monitorze są podświetlane, a produkt fotograficzny nie, więc może występować niewielka różnica w jasności. Jeśli monitor nie jest prawidłowo skalibrowany, obraz może być zbyt jasny lub zbyt ciemny.

Zalecamy sprawdzenie wartości tonalnych obrazu. Możesz użyć funkcji Korekcja tonalna, aby określić, czy jasność jest obecna we wszystkich obszarach obrazu.

Jeśli brakuje świateł lub cieni, produkt będzie wyglądał na matowy i pozbawiony kontrastu. Oto przykład, w którym brakuje świateł lub cieni. W takich przypadkach zalecamy ponowne przetworzenie obrazów.

Obraz, na którym brakuje świateł i cieni

Obraz jest ogólnie zbyt ciemny i brakuje na nim świateł: Wartości tonalne są zachowane tylko w średnich i niskich tonach, a obraz wydaje się bardzo ciemny i pozbawiony kontrastu.

Zbyt ciemny obraz

Aby uzyskać najlepsze rezultaty, wartości tonalne powinny być dobrze rozłożone i obecne we wszystkich obszarach:

Obraz z dobrymi wartościami tonalnymi

Rozdzielczość/wymiary

Obrazy powinny mieć prawidłową rozdzielczość produkcyjną. Informacje te znajdziesz przy każdym produkcie w Strefie profesjonalnej. Upewnij się, że wymiary i rozdzielczość są prawidłowe.

Istnieją dwie główne opcje. Możesz ręcznie zmienić rozmiar obrazów w swoich programach, w którym to przypadku zalecamy ponowne wyostrzenie obrazów, lub możesz przesłać obraz w istniejącej rozdzielczości, a my zajmiemy się tym procesem.

Wyostrzanie

Istnieje kilka narzędzi i opcji wyostrzania obrazów. Jeśli zamierzasz przeskalować obrazy, zalecamy ich wyostrzenie. Upewnij się jednak, że obrazy nie są nadmiernie wyostrzone, w przeciwnym razie istnieje ryzyko mory w produkcji.

Lightroom: Możesz dostosować ostrość zdjęć podczas procesu wywoływania. Podczas eksportowania zdjęć dostępna jest opcja o nazwie Ostrość wyjściowa. Opcja ta powinna być odznaczona, jeśli ostrość została już ustawiona.

Nadmierne wyostrzenie (mora)

Mory mogą być spowodowane nadmiernym wyostrzeniem obrazu lub nałożeniem na siebie różnych półtonów. Mora może wystąpić, gdy obraz jest fotografowany, skanowany, retuszowany lub naświetlany/wydrukowywany.

Mora może być widoczna jako silny szum, gdy obraz jest oglądany w dużym powiększeniu (co najmniej 100%). W przypadku produktu fotograficznego na prawdziwym papierze fotograficznym używamy pixel imagesetter, który bardzo ostro odwzorowuje poszczególne piksele, dzięki czemu wszystkie szczegóły obrazu są wyraźne, a efekt ten można dodatkowo wzmocnić podczas produkcji.

Zbliżenie na efekt mory

Unikanie efektu mory

Aby zmniejszyć lub wyeliminować ten efekt, zalecamy rozmycie obrazu w dotkniętych obszarach.

Wykonaj selektywne zaznaczenie lub maskę na dotkniętych obszarach. Następnie zastosuj na przykład filtr rozmycia gaussowskiego w programie Photoshop. Niestety nie możemy podać ogólnych wskazówek dotyczących ustawień, ponieważ zależy to całkowicie od twojego obrazu, rozmiaru obrazu i siły mory. Po rozmyciu obraz powinien mieć jednolitą powierzchnię przy dużym powiększeniu (powiększaj, aż zobaczysz pojedyncze piksele).

Rozmycie efektu mory

Profile ICC dla Soft proof - Jak będzie wyglądał mój obraz?

Po przetworzeniu obrazu można zasymulować ostateczny wydrukowany rezultat za pomocą miękkiej odbitki próbnej. W tym celu udostępniamy nasze profile I CC.

Format pliku - jaki jest właściwy?

Na koniec musisz zapisać obraz, aby go do nas wysłać. Poniżej znajdziesz podsumowanie akceptowanych przez nas formatów plików.

Automatyczne ulepszanie obrazu - Tak czy Nie?

Jeśli samodzielnie edytowałeś swoje obrazy, wyłącz automatyczne ulepszanie obrazu podczas procesu zamawiania. Upewnij się również, że ulepszanie obrazu jest automatycznie wyłączone podczas przesyłania zdjęć. Jeśli ulepszanie obrazu jest wyłączone, nie wprowadzimy żadnych zmian w Twoim obrazie.